Bannere til fodboldkamp

Hvert år spiller journaliststudierne fra Aarhus, Odense og Roskilde mod hinanden i en lille hjemmebrygget fodboldturnering, der kaldes High Risk. For de studerende er det en meget stor begivenhed, der ender ud i en stor fest efterfølgende.

SPONSORERET INDHOLD

Dagen forløber således, at holdene i løbet af dagen både spiller en turnering mellem pigeholdene og drengeholdene fra de tre journaliststudier på Danmarks Journalisthøjskole, Syddansk Universitet og Roskilde Universitet. Om aftenen drikker konkurrenterne øl med hinanden og fejrer den faste tradition, som sidste år blev vundet af Syddansk Universitet både hos pigerne og drengene.

Arrangementet forberedes allerede et halvt år forinden, hvor både fodboldbaner, fredagsbar og alt det tilhørende udstyr bliver booket og lejet. Også busser kontaktes så holdene kan møde deres konkurrenter. Traditionen har stået på siden journaliststudiet på Syddansk Universitet blev grundlagt, og turen til at arrangere begivenheden går på skift mellem Danmarks Journalisthøjskoles studerende fra Aarhus og de studerende fra Syddansk Universitet i Odense.

Vi blev i dette tilfælde spurgt om, vi kunne tænke os at lave nogle sjove og kreative bannere til fodboldturneringen og til festen efterfølgende. Det sagde vi naturligvis ja til.

 

Hvad skulle vi gøre?

Når vi skal lave bannere til en begivenhed eller til fester, så griber vi det an på forskellige måder, alt afhængig af hvad begivenheden og festen tager udgangspunkt i. Derfor starter vi altid med at undersøge, hvad det er, vores kunder ønsker at udtrykke med deres bannere. Hvad de skal bruges til, og hvilke tanker de selv har gjort sig om dem. I tilfældet med fodboldturneringen var det forholdsvist nemt for os, da kunderne i forvejen havde gjort sig en del tanker om de forskellige bannere og skilte.

Derefter har vi et udgangspunkt i, hvad vi skal udvikle bannerne ud fra. Her begynder vores idéudvikling. Det er den vigtigste fase, da det er her vores kreativitet kommer til udtryk. Det kan tage flere dage, før vi er tilfredse med vores forskellige designs.

Der er typisk sådan, at vi i vores designteam på en håndfuld designere hver især skaber flere designs, der samles til en lille pulje. Efter vi har fundet frem til de bedste designidéer, præsenterer vi dem for vores kunder. Vi lader altid kunderne vælge ud fra tre til fire forskellige designs, så de selv føler, at de er en del af beslutningstagerne.

Til sidst bruger tid på at gøre bannerne færdige. Vi er ekstremt detaljeorienteret, og vi kan nemt bruge dage på at tilføje de sidste detaljer. Samtidig sikrer vores udstyr, at vores varer, som vi producerer, altid er af høj kvalitet.

Hvornår var deadline?

Deadline er meget varierende fra opgave til opgave. I denne specifikke opgave med bannere til fodboldturneringen og deres fest efterfølgende fik vi god tid til at producere bannerne. Det gjorde vi, blandt andet fordi at kunderne allerede i god tid havde arrangeret deres begivenhed, og derfor vidste, hvornår de skulle bruge bannerne til.

Vi nåede at producere og levere alle de valgte bannere og skilte til både turnering og fest.

Hvad blev outcome?

Både bannere og skilte blev som sagt leveret til tiden, og det er vi supergodt tilfredse med. Tilfredse var journaliststudierne også, der gennem hele deres fodboldturnering kunne holde deres bannere med forskellige designs højt over hovedet, mens tilråbene til deres konkurrenter blev slynget ud. Vi lod os naturligvis blive opdateret på, hvordan de studerende anvendte både skilte og bannere, og hvad de syntes om dem.

Resultatet faldt i god jord fra vores kunders side, men vi også selv blev godt tilfredse med opgavens outcome.

Lignende opgaver i fremtiden

Der sås ingen tvivl om, at disse opgaver er nogle, som vi både nyder og elsker at håndtere. Derfor er det med sikkerhed, at vi igen vil varetage lignende opgaver for enten uddannelsessteder eller forskellige sportsklubber.

Vi har tidligere modtaget ros for at være hurtige, effektive og kvalitetsbevidste, og det stræber vi efter at fortsætte med. Vi har også tidligere haft en opgave fra blandt andet Kassekreditten.dk, som udviste stor tilfredshed med resultatet.