Fordele og ulemper ved online samt offline markedsføring

15I vores hastigt udviklende konkurrencesamfund er der konstant brug for optimering af måden, vi gør tingene på. Dagens vinderkriterier er morgendagens adgangskriterier, fordi vinderstrategier hurtigt bliver kopieret og videreudviklet af konkurrenter. Derfor skal du konsekvent have fokus på mulige nye udviklingsområder – og samtidig have et godt øje for, hvad der stadig virker af ældre tiltag.

Hvis du mangler penge til at kunne udføre nogle af disse markedsføringsaktiviteter, så kan du se mere her.

Online-markedsføring har været og er i eksplosiv udvikling

Området er tæt på uendeligt, hvor du kan målrette din markedsføring mere og mere præcist, dvs. fra segmenter, livsstilsgrupper og produktorienterede målgrupper helt ned på individniveau.

Sagt på en anden måde er spektret så bredt, at mulighederne favner stort set hele befolkningen og ned til den enkelte borger. Indsamling af information om befolkningers ret præcise dataforbrug og behov er uundværlig viden for at kunne målrette sin markedsføring online.

Flere og flere danskere – og det vil sige langt de fleste – agerer online indenfor både kommunikation, platforme, interessegrupper, søgning efter information og viden af enhver art, indkøb, sammenligning og produkter og priser, bestillinger, streaming, handel osv.

Også i den ældre befolkningsgruppe kommer der flere og flere, der bruger online-services til at håndtere hverdagen. Samlet bruger op mod 90% af befolkningen online-mulighederne jævnligt.

Ud over fordelen ved at kunne målrette sin online-markedsføring uhyre præcist kan du også sende budskaber, produkttilbud m.m. ud, redigere i det udsendte, tilføje information, fjerne en annonce igen osv. Samtidig vil der udover de tiltænkte målgrupper, ske en vis spredning modtagerne imellem.

Folk deler med hinanden på nettet, hvilket oftest må ses som en sidegevinst, da det sker af sig selv uden den oprindelige afsenders indsats. Folk deler nemlig langt oftere gode produkter og gode informationer end dårlige.

En online-mulighed er også, at du kan følge dine tiltag. F.eks. se antal besøg på en side, en annonce osv. – og du kan også tracke et produkt, så du fortløbende kan se, hvordan det går med processen og eventuelt lave justeringer undervejs.

For modtagere af produkter er der oftest også mulighed for selv at tracke sit produkt, hvis du har købt noget. På den måde kan du hele tiden som kunde også følge med i, hvordan det går. Det er god kundeservice og derfor en vigtig del i markedsføringen.

Offline-markedsføring vil altid have en plads

At kunne eksponere sit budskab, produkter o.a. i det offentlige rum er en uvurderlig faktor. Med posters eller bannere på stationer, pladser, gågader, facader og andre steder, hvor mange mennesker færdes er en unik mulighed for at nå bredt ud.

Dertil kommer uddeling af materiale i det offentlige rum, eller udsendt med posten, hvor der er mulighed for at give folk noget konkret og håndgribeligt at forholde sig til. Det kan være en folder, flyer, et ark, brochure, hæfte og lignende. Tilstedeværelsen af ’produktet’, så du kan se, røre og prøve, er stærkt understøttende for brugeroplevelsen.

Der vil på denne måde, i det offentlige rum, ofte kunne skabes mulighed for dialog, spørgsmål og svar via den personlige kontakt. Det kan være krævende, men denne tilstedeværelse og synlighed giver en effekt på det følelsesmæssige og nærværende plan.

Det gælder også, hvis du bruger offline-markedsføring på messer, stande, konferencer og andre mødesteder, hvor den personlige kontakt og synlighed af det konkrete produkt vil have en dybtgående effekt.

Nærvær af sælger og produkt, enten på gaden eller i en butik, kombineret med dialog og god personlig service, er særdeles effektiv.

Det er oplagt, at en kombination af online- og offline-markedsføring er det optimale. Du skal blot sikre sig en genkendelighed, samkøring og konsistens begge steder. Så vil der være markant synergi-effekt.

Kommentarer

  1. Vendita Levitra Cheap Viagra And Proscar cialis generic Non Presciption Cephalexin Online Propecia Prescription Drugs Comprare Cialis Con Paypal

  2. Buy Cheap Online Uk Viagra Bestellen Online Viagra Can You Tan While On Amoxicillin viagra Cancer Clomid Viagra Kaufen Deutsch Cephalexin Yeast Infections

  3. Medecin Prescripteur Baclofene Lyon Cialis E Salute Cialis Online Canada Reviews dapoxetine Cialis Viagra Online Kaufen

  4. Protonix Without A Rx Wirkung Viagra Pfizer Kamagra Villeurbanne 100mg Propecia Buy Cheap

  5. Amoxicilina Bacterial Infections Kamagra Oral Jelly Directions Viagra Online In Italia Chipest buy viagra online Cialis Nota 75 Generic Levitra

  6. Viagra Cialis Tunisie Keflex Kidney Infection viagra pfizer achat en ligne Keflex To Treat Spondylitis

  7. Hcpcs Code Cephalexin Propecia Cost Over Time Priligy Haltbarkeit canadian pharmacy cialis Top Rated Generic Viagra Pharmacy

  8. Prix Levitra 10 Mg Orodispersible Tretinoin Cream 005 No Script generic cialis from india Viagra Pills For Women Open Cephalexin Capsules Propecia Medicine Hair Loss

  9. 20 Mg Nolvadex Pct cialis Cialis Cuanto Cuesta En Espana Cephalexin Without A Prescription Is Amoxicillin For Women Only

  10. Hydrochlorot 50mg No Prescription Ordering Glucophage Online Best Price For Generic Levitra cialis from canada Acheter Du Viagra Pas Cher

  11. Propecia 30 Mg Buy Now Doxycycline Generic Propecia 5mg 1mg cheap cialis online Cialis Lilly Nebenwirkungen Amoxicillin Indications Can Amoxicillin Cause Yeast Infections

  12. Propecia Magistrale viagra Buy Ashwafera Erection Pills With No Perscription

Kommentarer er lukket.