Generelle råd til markedsføring

Vi fik et spørgsmål omkring en isbutik som udvider sine butikker, og om de skulle satse på at få trykt en masse flyers, plakater, merchandise og få delt ud eller satse på digitalt marketing?

SEO & Adwords

Vores råd til at starte med, er nok ikke at satse så meget på SEO og Adwords, da de ikke sælger noget over nettet. Vi ville dog nok få lavet en landingpage (altså en side på deres hjemmeside, hvor keywordet er ”vegansk is / veganer is” så de evt. kunne blive vist sådan organisk i Google, uden de brugte penge på Adwords klikpriser. Det har ca 1000 søgninger om måneden.

SoMe

Vi fik at vide at de ville åbne 5 forretninger i år, og var vi en ejer, ville vi klart få lavet en video af deres budskab, koncept, lækker cremet is, og bruge videoen på de sociale medier for at skabe en hype.

Budskab er vegansk is uden sukker, med naturlige råvarer og de går ind for at forebygge madspild. Dette er jo netop noget som vækker følelser på de sociale medier, så endelig gå efter det, samt at i har et lækkert produkt.

Denne video ville vi så bruge på hver forretning, 1 kampagne på hver butik og evt i en radius på 1-2 km pr forretning. På den måde skabe i hype i området med at der åbner noget nyt, og i rammer dem geografisk.

Målgruppe ville jeg splitteste for at se hvor man rammer mest rigtigt. Dette kunne fx være

Alder             22-30 år

30-40 år

40-50 år

Og ville nok vælger ”forældre/forælder” som målgruppe.

 

Man kunne også prøve at lave de samme kampagner og vælge ”veganer” som interesse. Det er mere så i splittester jeres video, for at vide hvor CTR (click-through-rate) er høj og hvor CPC (klikprisen) er lav. Der hvor man så rammer rigtigt kan man jo så skrue budgettet op på de annoncer, og skrue ned for de andre så man får mere for pengene derinde.

Er man ”desperat” for at skabe hype, og desperat er ment i god mening, da det virker, så lav en form for konkurrence. Det kunne være:

”VIND GRATIS IS HELE SOMMEREN TIL DIG & DIT BARN”

Da vi er stolte af vi udvider så meget, vil vi gerne glæde verdens bedste far eller mor samt barn med en forrygende nedkølende sommer

Skriv i kommentarfeltet hvem du synes der har fortjent at vinde og trænger til en nedkøling

Del vores opslag hvis du som os går ind for at forebygge madspild”

 

Vi ved godt det lyder bla bla, men når folk begynder at kommentere i et opslag og opslaget får likes, får man bare sindssyg meget for sine penge på Facebook, da de giver en god karakter pga. interaktionen og i vil sikkert få mange flere følgere, interaktion osv.

Selvfølgelig kan konkurrencen laves på en anden måde, men var bare en hurtig brainstorming.

Vores næste gode tip handler om en låsesmed, som vil koncentrere sig om låsesmed Frederiksberg, låsesmed København. Skal de satse på den ydre facade og få printet en masse i lokalområdet eller digital marketing.