Nye markedsføringsmetoder i 2018

2017 var et år med stor fremgang i forhold til markedsføring, og 2018 holder sig ikke tilbage. Vi vil se store udviklinger i digital marketing. Der vil komme større fokus på mobiloplevelsen, da tilpasning af produkter og tjenester i flere år har været afgørende for virksomheder.

ANNONCE for lån.dk

Hvis man vil være med i toppen af webhandlen, skal man altså tænke over m-handel. Global Web Index har tilbage i oktober målt, at 51 pct. af internetbrugere i oktober brugte mobilen til at foretage deres køb online.

Det er primært i Asien, at udviklingen slår igennem, hvor 63 pct. har brugt mobilen til shopping, mens det er ca. det halve i Vesten og Europa. Dette betyder altså, at man som virksomhed, der driver størstedelen, eller hele sin virksomhed, online skal have fokus på mobiloplevelsen. Udviklingen fortæller os jo lige netop, at det er det, køberne bruger. Vi skal begynde at acceptere m-handel, og fokusere mindre på e-handel.

”Stories” – formatet, som blev opfundet af Snapchat, har vist sig at være det perfekte våben indenfor markedsføring. Facebook, Instagram osv. begyndte i 2017 også at indføre Stories-formatet på deres platform, og har langsomt overtaget fænomenet fra Snapchat.

Typen af indhold, man vil se fra et brand eller virksomhed, er gået fra de traditionelle billeder/opdateringer/ blog indlæg til videoer. I og med, at der er så mange aktive brugere af Stories dagligt, gøres formatet til noget, som alle marketingfolk bør kende og bruge. Hvis man vil være med i toppen, skal man altså få lagt nogle nye markedsføringsplaner, hvor man gør brug af videoer.

Menneskeliggørelsen af brands eller virksomheder vil der være mere af i 2018. Dette gøres vha. influencers eller ambassadører, som kan sætte et ansigt på virksomheden. I og med, at virksomheden kommer ned i øjenhøjde med omverdenen, skabes der troværdighed.

Som kunde stoler man mest på dem, som man kan identificere sig med, og man er mere tilbøjelig til at købe ved nogle, som man føler sig tryg ved.